Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Klamydia?

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

#1 Silar

Silar

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 17 inlägg
  • 0 thanks

Postad 12 oktober 2008 - 12:56

Kan klamydia smitta på attat sätt än genom sex? Typ att man slickar i någon som har klamydias trosor?

#2 djwad

djwad

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 21 inlägg
  • 0 thanks

Postad 12 oktober 2008 - 18:06

Det är en könssjukdom och smittar väl enbart direkt till könen om jag fattat det rätt... Läs på klamydia.se så får du bäst svar... Men tror inte det är någon risk att slicka någon som har de, värre om du stoppar picken i henne utan gummi..

#3 Silar

Silar

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 17 inlägg
  • 0 thanks

Postad 12 oktober 2008 - 22:16

Asbra tips. Ska inte vara någon fara enligt klamydia.se.

Det smittar bara genom kroppskontakt tydligen eftersom bakterien bor i levande celler. Så därför kan man inte bli smittad av kläder, handdukar, bastu osv.

Tack igen.

#4 johanb

johanb

Me luv u long time

• Members
  • PipPipPip
  • 55 inlägg
  • 0 thanks

Postad 04 januari 2009 - 10:33

Klamydia smittas via slemhinnor.. Så som underliv, könsorgan samt även ögat är en slemhinna. Ja, du kan få klamydia i ögat.

#5 Miomin

Miomin

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 24 februari 2009 - 01:34

Nya rön från smittskyddsinstitutet är att klamydiainfektioner i halsen och i anus, som tidigare ansågs drabba enbart homosexuella män, nu sprider sig bland heterosexuell ungdom. Nya testrutiner övervägs.

Klamydia är en smittsam bakteriesjukdom som överförs mellan slemhinnor vid kontakt. Slemhinnor har du i mun och tarm (samt anus). Ögats s.k conjunctiva kan också räknas som en slemhinna.
Bakterien är ovanlig på så sätt att den lever inne i våra egna celler, så som virus normalt gör. Botas med antibiotika som ciprofloxacin, erytromycin eller doxycyklin. Om man tror att man är smittad men inte vill testa sig kan man alltid beställa dem på nätet och följa doseringsanvisningarna som finns på fass.se. Noga, annars kommer de tillbaka. Fast då sabbar man smittskyddet, så man skall banne mig ha en god anledning.

#6 Snitch.

Snitch.

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg
  • 0 thanks

Postad 22 december 2009 - 01:57

På tal om klamydia... jag var med om något märkligt för ett tag sen. Jag hade sex med en klamydiasmittad brud, men jag blev inte smittad :s

Vafan liksom? Det som skulle va så smittsamt! (där lät det som att jag ville ha det...)

Någon mer som "upplevt" det här?
Lagom är bäst.

#7 stadsbo

stadsbo

Nybörjar-Onanist

• Members
  • 171 inlägg
  • 15 thanks

Postad 22 december 2009 - 06:45

På tal om klamydia... jag var med om något märkligt för ett tag sen. Jag hade sex med en klamydiasmittad brud, men jag blev inte smittad :s

Vafan liksom? Det som skulle va så smittsamt! (där lät det som att jag ville ha det...)

Ingen sjukdom har 100% smittsamhet i så fall hade vi alla varit smittade eller döda.
:makefun:

#8 Snitch.

Snitch.

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg
  • 0 thanks

Postad 24 december 2009 - 02:17

Ingen sjukdom har 100% smittsamhet i så fall hade vi alla varit smittade eller döda.
:makefun:

Tänkte inte så långt :omg:
Lagom är bäst.

#9 toxic76

toxic76

Woho över 500 posts!

• Members
  • 574 inlägg
  • 9 thanks

Postad 01 januari 2010 - 19:00

Har du verkligen testat dig ? För när det gäller klamydia så finns det flera
som smittas utan att dom själva får några symptom alls.. Även om man själv inte får symptom så är det viktigt att man får behandling för går man runt allt för länge med infektionen så blir man steril

#10 isolation

isolation

Krullbaggen luktar gul lök

• Members
  • 1 258 inlägg
  • 3 thanks

Postad 13 januari 2010 - 22:33

Hade sex med en jävla idiot till brud av ngn anledning.... (haha) Sen fick jag det där roliga samtalet att hon var smittad av klamydia så jag testade mig o var frisk... Men jävlar va jobbiga veckor det var :P

Kan tänka mig att trådskaparen Silar, efter att han slickat trosor kände något liknande...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Vissa sponsorer

Det finns stora kostnader involverade i att driva den här sidan, särskilt med tanke på server hyra och drift. Vi uppskattar att du besöker våra sponsorer då och då. Tack!

----------- Kontakt admin -----------