Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Hur man använder WinRAR

• Vänligen logga in för att kunna svara
18 svar till detta ämne

#1 Wyatt Earp

Wyatt Earp

Äkta Snuskare

• Members
  • 20 056 inlägg
  • 26 thanks

Postad 11 februari 2006 - 13:35

Jag har försök göra en enkel instruktionsanvisning och jag hoppas att den ska vara till hjälp för Er som har problem med WinRAR.

#2 cja

cja

Bill Gates 1981: 640 kilobyte borde räcka för vem som helst.

• Members
  • 3 226 inlägg
  • 0 thanks

Postad 11 februari 2006 - 14:06

Kanon jobb Wyatt jag tycker vi lägger denna som viktigt.
CJA the one and only

#3 wertys

wertys

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 10 inlägg
  • 0 thanks

Postad 15 februari 2006 - 14:34

det står hela tiden du måste mata in följande volym för att fortsätta och sedan filnamnet...som alltid är den bifintliga filen...HJÄLP

#4 pimp

pimp

Pimp

• Members
  • 2 144 inlägg
  • 0 thanks

Postad 15 februari 2006 - 16:27

det står hela tiden du måste mata in följande volym för att fortsätta och sedan filnamnet...som alltid är den bifintliga filen...HJÄLP

Om det finns flera stycken rarfiler i en post så tankar du då ner alla rarfilerna i samma mapp? Flera rarfiler i en post är helt enkelt en fil eller en mapp uppdelade på flera rarfiler. För att packa upp filen/mappen etc så behöver du alla rarfilerna ifrån posten i en och samma mapp. :)

Hojta till om du inte fått det att funka.

#5 webbo-69

webbo-69

Woho över 500 posts!

• Members
  • 544 inlägg
  • 0 thanks

Postad 29 juni 2006 - 14:50

Jag har försök göra en enkel instruktionsanvisning och jag hoppas att den ska vara till hjälp för Er som har problem med WinRAR.

:thumb_up: :thumb_up: :thumb_up: Alla tajders Wyatt! You're the man! :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:

(¯`·.¸¸..->>> :breasts: <<<-..¸¸.·´¯)

#6 _LSB_

_LSB_

Me luv u long time

• Members
  • PipPipPip
  • 64 inlägg
  • 0 thanks

Postad 03 september 2006 - 22:08

Hilfe bitte.................

Har åkt på ett lite problem, när jag ska spara en RAR-fil måste jag ändra namnet som filen heter eftersom datorn döper om den till "attachment". Tidigare när jag sparade en RAR så blev den sparad i exakt samma namn.
Nån som vet vad problemet är.............. börjar bli dryg som f*n att sitta och ändra varje gång man ska spara...........

#7 Botemedlet

Botemedlet

Det enda som kan hejda håravfall är golvet

• Members
  • 419 inlägg
  • 0 thanks

Postad 05 april 2007 - 14:04

Är det någon som vet hur man "låser" ett arkiv, efter man skapat det?
Så att man måste ha ett lösenord för att kunna kolla på bilderna?

#8 Nathalie88

Nathalie88

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 27 inlägg
  • 0 thanks

Postad 13 juli 2007 - 12:12

Om det finns flera stycken rarfiler i en post så tankar du då ner alla rarfilerna i samma mapp? Flera rarfiler i en post är helt enkelt en fil eller en mapp uppdelade på flera rarfiler. För att packa upp filen/mappen etc så behöver du alla rarfilerna ifrån posten i en och samma mapp. :)

Hojta till om du inte fått det att funka.

hmm, jag har samma problem, men jag fattar inte, e jag hellt pantad? haha

#9 oliver_twistor

oliver_twistor

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 2 inlägg
  • 0 thanks

Postad 01 september 2007 - 00:13

På alla RAR-filer jag laddat ned hittills får jag ett meddelande som lyder "...header is corrupt". Vad kan felet ligga i?

#10 pk22cm

pk22cm

Me luv u long time

• Members
  • PipPipPip
  • 64 inlägg
  • 0 thanks

Postad 16 september 2007 - 20:07

Hej! Jag är vet inte så mycket om rar/nerladdning/uppkoppling. Men tydligen så kostar rar efter 30 dagar, (så står det i alla fall). Dessutom tycker jag rar-filer är dryga och jobbiga med en massa länkar hit och dit för att tanka hem filen. Vad är fördelen? Är det det att den tar mindre plats som rar?

#11 monchichi

monchichi

Krullbaggen luktar gul lök

• Members
  • 1 269 inlägg
  • 0 thanks

Postad 16 september 2007 - 22:08

Hej! Jag är vet inte så mycket om rar/nerladdning/uppkoppling. Men tydligen så kostar rar efter 30 dagar, (så står det i alla fall). Dessutom tycker jag rar-filer är dryga och jobbiga med en massa länkar hit och dit för att tanka hem filen. Vad är fördelen? Är det det att den tar mindre plats som rar?

man behöver ej betala :)

bara o klicka ner den lilla rutan som kommer upp :)

#12 alpina75

alpina75

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 14 inlägg
  • 0 thanks

Postad 17 juni 2008 - 15:03

Jag har Mac och vad jag kan förstå så finns det bara medtext (ej grafiskt)
som test verision. Får hursom ej denna att funka. Några tips?

#13 Wyatt Earp

Wyatt Earp

Äkta Snuskare

• Members
  • 20 056 inlägg
  • 26 thanks

Postad 17 juni 2008 - 19:31

Jag har Mac och vad jag kan förstå så finns det bara medtext (ej grafiskt)
som test verision. Får hursom ej denna att funka. Några tips?

Testa WinAce, finns för Mac OS X. WinAce klarar både formaten winrar och winzip samt diverse andra format.
http://www.winace.com/

#14 sadsap

sadsap

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 11 inlägg
  • 0 thanks

Postad 18 juni 2008 - 06:15

Man behöver ju absolut inte använda just WinRAR för att packa upp RAR filer. 7-Zip fungerar alldeles utmärkt och är helt gratis eftersom den består av öppen källkod. Komprimerade filer blir mindre, och om det är många bilder så blir det mindre arbete med att ladda ner dem om de är i en (eller flera) RAR filer.

#15 oggy123

oggy123

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 6 inlägg
  • 0 thanks

Postad 03 december 2008 - 00:50

Jag har alltid undrat hur man delar upp en fil till flera RAR filer så det kräver att man har alla rar filer för att se 1 klipp någon som kan förklara?

#16 eln

eln

Äkta Snuskare

• Members
  • 5 057 inlägg
  • 3 thanks

Postad 03 december 2008 - 09:17

http://www.snuska.co...ead.php?t=14677

#17 lg28

lg28

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 22 inlägg
  • 2 thanks

Postad 09 januari 2009 - 16:06

hej när jag winrar filer här så står det 1 slut av fil namn som typ så här Helt%20ny%20tjej%20som%20visst%20delat%20med%20sig%20f%F6r%20mycket%20%28%20nytt%2003-09-23%29.part01[1].rar den här [1] rar tar jag bort den så kan jag packa upp dom om inte så kan jag inte packa upp dom och dom kommer inte i samma mapp när jag tar ner filerna så hamnar dom i olika mapar hella tiden . vad är det så ??????????? tack sam för svar

#18 fiffis

fiffis

Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron.

• Members
  • 2 318 inlägg
  • 29 thanks

Postad 27 januari 2009 - 02:01

hej när jag winrar filer här så står det 1 slut av fil namn som typ så här Helt%20ny%20tjej%20som%20visst%20delat%20med%20sig%20f%F6r%20mycket%20%28%20nytt%2003-09-23%29.part01[1].rar den här [1] rar tar jag bort den så kan jag packa upp dom om inte så kan jag inte packa upp dom och dom kommer inte i samma mapp när jag tar ner filerna så hamnar dom i olika mapar hella tiden . vad är det så ??????????? tack sam för svar

Högerklicka på musen.Sen högerklickar du (filen) som du har det du vill ha kvar i datan.Sen tar du BORT det mesta av namnet(D.V.S. dom här % och en massa andra skumma tecknen),sen ska det funka.:00000442:
Mobilia Erectus

#19 rasamus

rasamus

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg
  • 0 thanks

Postad 30 oktober 2009 - 21:41

Hur gör man för att ladda hem alla rar-filer i en serie, på ett enkelt sätt?
Spara alla separat blir jobbigt i längden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Vissa sponsorer

Det finns stora kostnader involverade i att driva den här sidan, särskilt med tanke på server hyra och drift. Vi uppskattar att du besöker våra sponsorer då och då. Tack!

----------- Kontakt admin -----------