Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

P-piller sabbar

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

#1 borkaskogen

borkaskogen

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 25 inlägg
  • 1 thanks

Postad 24 juni 2010 - 22:17

Till alla de som anser att p-piller är det enda självklara preventivmedlet

http://www.aftonblad...rticle347494.ab

Jo p-piller fungerar jättebra för många och det är fantastiskt! Men en knäpp på näsan till de (killar) som kräver p-piller utan att tänka på att substansen fuckar upp kvinnors hormonsystem!

#2 njutavsex

njutavsex

The King of SUPERMEGA-Snuska

• Members
  • 48 028 inlägg
  • 27878 thanks
  • Location.se

Postad 25 juni 2010 - 06:32

Finns många biverkningar med P-piller.

"Biverkningar som är vanliga för p-piller är illamående, påverkan på humör och sexlust, mellanblödningar och ömmande bröst. En väl spridd uppfattning är att p-piller orsakar viktuppgång, men de studier som gjorts på detta har inte kunnat bevisa att p-piller leder till viktuppgång. Ovanliga men allvarliga biverkningar, framförallt av andra generationens p-piller är ökad risk för blodpropp och stroke. Kvinnor med kända fall av blodpropp i sin släkt bör inte använda vanliga kombinations-p-piller.Istället brukar dessa erbjudas minipiller..
Blodproppar av olika slag orsakade av p-piller är ovanliga men oftast allvarliga. År 2007 rapporterades det in ett fall där en kvinna under 18 år fått stroke på grund av p-piller i Sverige.
P-piller i kombination med rökning, övervikt och/eller högt blodtryck ökar risken ytterligare. Det finns även en koppling mellan blodpropp och migrän med aura ("ögonflimmer") hos unga kvinnor som tar p-piller. Det finns även farhågor att p-piller kan påverka förekomsten av foglossning. Miljöpåverkan av att överflödiga artificiella hormoner når ekosystem, speciellt på livsformer i vattendrag är en extern biverkan."

Allt för att vi män ska ha det "bekvämt"....

källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/P-piller

INGA REQUESTS! NEJ till ALL sorts sexuell kontakt. Du kommer att hängas ut på Snuska! 

#3 Blauweiss

Blauweiss

Super-Onanist

• Members
  • 627 inlägg
  • 0 thanks

Postad 25 juli 2010 - 05:21

Finns dock fördelar också.

Min tjej bestämde sig för att sluta ett tag, men började ganska snabbt igen då mensen blev betydligt uthärdligare när hon tog p-piller (den blev regelbundnare också).
IFK Göteborg 18 SM Guld, 2 UEFA Cuptitlar. Sveriges mesta mästare.

#4 njutavsex

njutavsex

• Members
  • 48 028 inlägg
  • 27878 thanks
  • Location.se

Postad 25 juli 2010 - 07:33

Då får man ju jämföra för- som nackdelar med varandra och se om det är värt det.

INGA REQUESTS! NEJ till ALL sorts sexuell kontakt. Du kommer att hängas ut på Snuska! 

#5 Kåt_Glad_Tacksam

Kåt_Glad_Tacksam

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 23 inlägg
  • 0 thanks

Postad 25 juli 2010 - 17:00

Jo p-piller fungerar jättebra för många och det är fantastiskt! Men en knäpp på näsan till de (killar) som kräver p-piller utan att tänka på att substansen fuckar upp kvinnors hormonsystem!

I jämlikhetens namn bör du kanske även ge en knäpp på näsan till de kvinnor som utan att tänka knaprar P-piller.

Det finns ganska gott om sådana och det är faktiskt deras kropp.

#6 njutavsex

njutavsex

• Members
  • 48 028 inlägg
  • 27878 thanks
  • Location.se

Postad 25 juli 2010 - 17:23

Vad folk inte förstår är att det inte bara är kvinnans ansvar när man har sex. Mannen kan likväl dra sitt strå til stacken - allt för att få kvinnan mer sexsugen. Låter rätt mycket att var 3:e lider av sådant. Så varför ska inte vi män ta vårt ansvar?

#7 ElinRakad

ElinRakad

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg
  • 0 thanks

Postad 04 juni 2011 - 07:01

Jag har det trevliga problemet att jag blir inte kåt och jag blir ofta på dåligt humör om jag tar p-piller:( Så för min del gäller p-stav som jag för tillfälligt använder:) och än så länge har jag inte märkt av att jag blir mindre kåt eller mer grinigare :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Vissa sponsorer

Det finns stora kostnader involverade i att driva den här sidan, särskilt med tanke på server hyra och drift. Vi uppskattar att du besöker våra sponsorer då och då. Tack!

----------- Kontakt admin -----------