Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Utslag dagen efter, efter rakning

• Vänligen logga in för att kunna svara
10 svar till detta ämne

#1 almost5

almost5

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 03 oktober 2012 - 17:32

Hej, jag har ett fett problem. Säkert många som har samma, men vet säkert hur man hanterar det. Det är som så att efter att jag rakat mig, dagen efter så blir det röda utslag som bara den. Orsaken är (vad jag tror) att håret växer ut till stubb med än gång och byxorna skaver när man går omkring. Till slut blir det irriterat och börjar klia/svida.

Jag menar, visst, man ska raka sig ofta för att det inte ska växa ut. Men inte ska jag behöva raka mig varje dag för att hålla mig undan från utslagen? Kommer ju bara skära mig pga alla "småbölder".

Kan väl också nämna att jag är rätt "ny" inom rakning där nere, så jag kanske möjligtvis använder fel verktyg. Tog en kökskniv... Nä bara skoja :P Jag har en Gillette Mach3 Turbo tillsammans med Gillette Gel (Sensitive Skin), och det är väldigt svårt att raka utan att skära sig på 20 ställen. Rakar jag medhårs så försvinner ingenting (inte ända ner till grunden i alla fall), och rakar jag diagonalt/horisontellt så börjar man blöda på vissa ställen. Mothårs är ett no go, det skulle aldrig hända.

Jag vet att huden svullnar upp en del när den är blöt, så man kommer inte ända ner till botten, vilket märks efter att huden torkat ordentligt. Har hört att torrakning är ett alternativ, med trimmer. Men då når man ju inte botten heller... Fattar ingenting. Vad ska jag göra? :icon_confused:

Här nere har ni en bild på hur det ser ut dagen efter rakning.

#2 bombilasse

bombilasse

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 5 inlägg
  • 0 thanks

Postad 03 oktober 2012 - 17:49

Jag har samma problem så jag sluta raka mig, andvänder numera (Veet) hårborttagningskräm funkar fint och inga utslag

#3 almost5

almost5

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 03 oktober 2012 - 18:17

Är det något man skrapar bort sen? Fungerar det på stubb?

Har provat en hårborttagningskräm förut (BlitzBlank) och den luktade så fruktansvärt dåligt. Inte för att det ska betyda något, men det var väldigt avtändande att sitta i 40 minuter och bara vänta med den där stanken. Den verkade inte hjälpa något heller... Man skulle då skrapa bort håret, men inget ville loss efter att krämen legat en stund. Gör jag något fel även där?

#4 njutavsex

njutavsex

The King of SUPERMEGA-Snuska

• Members
  • 48 028 inlägg
  • 27878 thanks
  • Location.se

Postad 03 oktober 2012 - 21:34

Ta bort hela skiten så har du bara ett litet ärr efteråt. :bang:

INGA REQUESTS! NEJ till ALL sorts sexuell kontakt. Du kommer att hängas ut på Snuska! 

#5 almost5

almost5

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 04 oktober 2012 - 17:47

njutavsex
Du får gärna utveckla lite vad du menar haha

#6 almost5

almost5

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 05 oktober 2012 - 18:00

Finns det verkligen inga med fler tips än bombilasse?? :(

Det kliar...

#7 almost5

almost5

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 07 oktober 2012 - 19:07

Det är inte många som rakar sig här inne, alltså? :ticking:

#8 SnewKen

SnewKen

Dieselbilar drar minst bensin

• Members
  • 317 inlägg
  • 0 thanks

Postad 13 oktober 2012 - 14:41

Det är inte många som rakar sig här inne, alltså? :ticking:

Jo, men sådär ser det inte ut efter att jag rakat mig. (Rakar medhårs)

#9 jensand

jensand

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 3 inlägg
  • 0 thanks

Postad 15 oktober 2012 - 10:13

Rakar mig med hyvel och RFSU Private Area Easy Shavin' Intim Shaving Gel (finns på apotek) på pungen och själva penis. Ovanför penis använder jag en Philips Bodygroom (http://www.philips.s...295009/cat/sv/). Det fungerar utmärkt! Inga röda prickar alls.

#10 wtfsicm

wtfsicm

Nybörjar-Onanist

• Members
  • Pip
  • 3 inlägg
  • 0 thanks

Postad 27 oktober 2012 - 11:13

Rakning irriterar ju huden rent allmänt, och där nere är man ännu känsligare. Kör du med någon typ av återfuktning eller hudkräm efter rakning? Om inte så prova det, kan göra underverk!

#11 almost5

almost5

Nybörjar-Onanist

• Members
  • PipPip
  • 13 inlägg
  • 0 thanks

Postad 31 oktober 2012 - 11:58

Rakning irriterar ju huden rent allmänt, och där nere är man ännu känsligare. Kör du med någon typ av återfuktning eller hudkräm efter rakning? Om inte så prova det, kan göra underverk!

Problemet är mer att jag börjar blöda "under" rakning. Så jag får ju utslag av just det. Eller?

Jag ska prova Philips Bodygroom och det där RFSU gelet som jensand tipsade om. Får se hur det blir :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Vissa sponsorer

Det finns stora kostnader involverade i att driva den här sidan, särskilt med tanke på server hyra och drift. Vi uppskattar att du besöker våra sponsorer då och då. Tack!

----------- Kontakt admin -----------